Koolhydraatarme kersthapjes

Ga jij met de feestdagen een heerlijk diner klaarmaken? Er zijn genoeg mogelijkheden om lekkere gerechten te maken die passen binnen het Coach Nutrition programma.

Kersttips 
Voorgerecht

  • Soepje vooraf? Denk dan aan ongebonden soepen, zoals een (ossenstaart)bouillon, courgettesoep met zalmsnippers of broccolisoep met gerookte kip.
  • Je kunt ook een mooie salade op tafel zetten. Een groene salade met zalm, paling of rivierkreeftjes is zalig.
  • Gevulde champignons uit de oven vallen ook altijd in de smaak. Lekker met kruidenkaas light, lente-ui en ham of tonijn.

Bijgerecht

  • Sausjes zijn vaak erg vet en koolhydraatrijk en worden meestal gemaakt op basis van een roux (boter, bloem en vocht). Bloem bevat veel koolhydraten en is dus niet geschikt. Maak daarom zelf een sausje op basis van magere kwark of kookroom light met verse kruiden.
  • Serveer bij het hoofdgerecht verschillende groenten. Kook ze kort, stoom ze of gaar ze in de oven. De frisse kleuren van groenten staan prachtig bij het vlees of vis en nodigen uit om een ruime portie te nemen.
  • Maak een kleurrijke salade met groenten en rauwkost. Denk bijvoorbeeld aan: babyleafsla, stukjes komkommer, stukjes tomaat, rode ui ringen en stukjes paprika.

Hoofdgerecht

  • Kies bij het hoofdgerecht voor mager vlees zoals rosbief, kalkoen of kip(rollade). Kijk in het boekje voor meer geschikte vleessoorten.
  • Alle soorten vis zijn geschikt. Je kunt een hele vis uit de oven serveren of mooie filets bakken.

Nagerecht

  • Serveer als dessert een verse muntthee met een heerlijk reep in stukjes.
  • Bakje kwark met vers fruit. (Dit mag voor deze keer ook in het 900 programma).

Bekijk en download hieronder het kerstmenu!

Kerstmenu-2021_NL

Koolhydraatarme hapjes